INŽINERIJA – ugdymo strategija darželyje

Inžinerija ir ikimokyklinio ugdymo mokykla – šie du žodžiai vis dar prasilenkia vienas su kitu. Pirmiausia kyla klausimai: ar to reikia? Kam to reikia? Nors iš tiesų turėtume diskutuoti, ar tai turi būti atskira veikla, o gal ją galime integruoti į kitas? Būdų yra įvairių, svarbu, kad tai patiktų ir vaikams, ir ikimokyklinio ugdymo mokytojams. Patirtimi ir patarimais apie inžinerijos svarbą ikimokyklinio ugdymo mokykloje dalinasi Vilniaus lopšelio-darželio “Jurginėlis” IT specialistas, STEAM laboratorijos vedėjas, tarptautinio projekto „CREATEskills social learning for STEM in Early Childhood   Education“ ekspertas Leonas Kleniauskas.

Mūsų ikimokyklinio ugdymo mokykloje inžinerija nėra naujas dalykas: kai pradėjome integruoti LEGO robotiką į dailės, menų erdves, vaikai labai susidomėjo. Jiems labiausiai patiko tai, kad sprendžiame realias pasaulio problemas. Pavyzdžiui, aiškinamės, kaip sukurti automobilį, kuris išvengtų avarijų ir gaminame tokį naudodami linijų jutiklius. Vaikams ši veikla ne tik įdomi, tačiau ir suteikia puikių emocijų. Dirbant patiriama nesėkmė nenumalšina noro toliau bandyti, nes vaikas puikiai supranta, kad inžinerijoje vieno sprendimo nėra, galima rasti daug išeičių. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojui nesudėtinga prisiderinti, nes yra šimtai sukurtų projektų, kurie smulkiai aprašyti ir juos nesunku pritaikyti konkrečiai temai. 2019 mokslo metais inžineriją mūsų ikimokyklinio ugdymo mokykloje integruojame į patyrimines veiklas. Susidomėjimas išaugo taip, kad neformalioje veikloje turime grupes, kuriose tiek mergaičių, tiek berniukų skaičius apylygis.

Pradėti apie tai kalbėti šiandien yra svarbu. Ankstyvas inžinerijos integravimas darželyje gali paskatinti daugybę vaikų (nesvarbu kokios lyties) šiame moksle atrasti kitas mokslo sritis, tokias reikalingas šiandieniniame pasaulyje. Galiausiai pradėsime mąstyti apie aktualiausias mūsų šalies problemas: energetiką, sveikatos apsaugą, aplinką ir kt. Inžinerinis ir technologinis raštingumas bus ypač svarbus visiems mūsų piliečiams priimant atsakingus ir pagrįstus sprendimus XXI amžiuje.